Automobilový průmysl je jedním z nejrozšířenějších odvětví průmyslové výroby od doby průmyslové revoluce na konci 19. století. Motorová vozidla potřebují ke své práci vzdušný kyslík, resp. vzduch. Ten je zapotřebí k zapálení hořlavé směsi benzínu či nafty, bez vzduchu by vám zkrátka v motoru nedošlo k této spalovací reakci a motor by se vůbec nerozběhl. Vzduch tedy nepotřebujeme pouze pro dýchání, ale také pro to, abychom se se svým vozem dopravili do zaměstnání nebo na dovolenou.
Zdánlivá banalita, protože vzduch je přece všude kolem nás, ovšem tak banální to zas není. Výkony spalovacích motorů u vozidel vyrobených před mnoha desítkami let, v zásadě toho moc ke své práci nepotřebovaly, ale u současných vozidel s obrovskými výkony a provozními rychlostmi rozhoduje o výkonu motoru také tzv. sání neboli schopnost nasávat vzduch v dostatečné míře.
Sání u motoru je jednou z oblastí, kterou musí konstruktéři řešit, aby byl motor schopen dostatečného tahu za běžných povětrnostních podmínek. K tomu je zapotřebí soustava různých klapek, ventilů a kanálků a také vzduchový filtr. Motor nesmí nasávat nečistoty v podobě prachových částic přímo od silnice, musí tam být vzduchový filtr umístěný ve filtrboxu a ten se také musí v určitých intervalech vyčistit, případně vyměnit za nový. Se vzduchovým filtrem je to podobné, jako s filtrem u vysavačů na koberce.
Vzduchové filtry a filtrboxy jsou běžnou součástí prodeje náhradních dílů. Jsou dostupné v internetovém prodeji v některých specializovaných eshopech a lze je opatřit jako náhradní originální díly anebo jako již použité. Mohou být v prodeji skladem, anebo na objednávku, případně lze domluvit dostupnost většího počtu kusů, je-li to zapotřebí. Týká se to například i filtrboxu pro vzduchové filtry pro vozy Audi či Volkswagen Touran s katalogovým označením 5Q0129620B.