Žijeme v moderní době, a tak aniž byste s sebou museli tahat několik set knížek, díky čtečkám může každý mít na dosah celou knihovnu. Mnoho lidí k tomuto tíhne i s ohledem ekologie nebo minimalismu – nemusí vlastnit fyzické knížky a ušetří místo i stromy. E-knihy není ani tak složité vydat, prodávat je pak můžete například na Amazonu.
Prvním krokem je vždy průzkum
Právě jednoduchost celého procesu přiměje mnoho lidí k tomu, aby si také zkusili napsat knihu. A tak vzniká velké množství informací a témat, které ani nikdo nemusí číst. Chcete-li dosáhnou úspěchu, vždy prozkoumejte trh. Pokud zvažujete platformu Kindle Direct Publishing přes Amazon, budete zřejmě muset psát anglicky.
E-kniha jako marketingový nástroj
Chcete-li jít zkrácenou a jednodušší cestou a máte-li již nějaké čtenářské publikum vybudované (například na blogu nebo jiné webové stránce) a chcete e-knihu použít pro propagaci, poskytněte materiály čtenářům prostřednictvím PDF souboru.
PDF soubory však nejsou ve své pravé podstatě elektronickou knížkou, protože mohou být nepohodlnější při čtení na různých zařízeních oproti papírové verzi. To je nutné převést do souboru typu EPUB, který je určený pro čtečky, tablety i všechna ostatní zařízení. Tuto konverzi zprostředkovávají mnohé webové stránky a aplikace, ale pozor! Ne všechny odvedou kvalitní práci, tu musíte po převodu zkontrolovat. Dále stačí s touto příponou zaslat nakladateli, například na web databook.
Struktura a přílohy
V prvé řadě byste si měli promyslet vizuální styl obálky – ten má zákazníka zaujmout. Potom si vytvořte krátkou anotaci, která se zobrazuje v databázových systémech a ukázku. Některé studie tvrdí, že čím delší ukázka je, tím pravděpodobnější je, že si ji zákazník bude chtít přečíst a koupí si ji. Je to kvůli tomu, že u fyzické knihy si může nalistovat stránku, kterou chce, než se rozhodne, zda je pro něj vhodná.
Dále vám potom instrukce dají specializované weby, na kterých se rozhodnete jí vydat (například ohledně ISBN apod.).